Pénzügyi intézmény Ügyfelének joga van arra, hogy a KHR-ben róla tárolt adatokba betekintsen. Az Ügyfél e jogát bármelyik Pénzügyi intézmény bármely fiókjánál, az ún. „Ügyféltudakozvány” tranzakció kérelmezésével gyakorolhatja. A választ a BISZ Zrt. kinyomtatva, az ügyfél nevére megcímzett, zárt borítékban juttatja vissza a tranzakciót feladó Pénzügyi intézménynek. A bontatlan borítékot a Pénzügyi intézmény adja át az ügyféltudakozvány igénylőjének. Az ügyféltudakozványban szerepel az Ügyfél minden hitelreferencia-adata, valamint annak a Pénzügyi intézménynek a neve is, aki az Ügyfelet a KHR-be felvitte.
Adatmódosítási, adattörlési kérelmek benyújtása a Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR) tárolt adatokkal kapcsolatban:
A KHR-be adatot felvivő Pénzügyi intézmény (továbbiakban: Referenciaadat-szolgáltató) felelős az adatok tartalmáért, helyességéért. Ő vagy jogutódja mindaddig felelősséggel tartozik az adatok tartalmáért, teljességéért, napra kész karbantartásáért és lezárásáért, amíg a rendszerben általa felvitt adat van.
Adatmódosítási, adattörlési kérelmek elbírálásához az azokat a KHR-be felvivő Referenciaadat-szolgáltatónak áll rendelkezésére azon adatok köre (szerződés, számlainformációk, törlesztési információk stb.), amelyek a kérelmekkel kapcsolatos érdemi döntések meghozásához lehetnek szükségesek. A gyors, hatékony ügyintézés érdekében azt javasoljuk, hogy módosítási, javítási, törlési igényét az adatot a KHR-be felvivő Referenciaadat-szolgáltatóhoz szíveskedjen benyújtani.
BŐVEBBEN: